Log in als opdrachtgever of zzp’er met uw e-mailadres en wachtwoord. Heeft u nog geen logingegevens? Dan kunt u zich registreren.

Inloggen of registreren.

  • .
Sluiten
Wachtwoord vergeten

Als zzp’er of zelfstandig ondernemer is het belangrijk dat u een goed administratiepakket tot uw beschikking hebt. Een administratiepakket hoeft niet duur te zijn maar moet wel aansluiten bij uw benodigdheden als zelfstandige. Een uitgebreid pakket voor een multinational is namelijk niet echt passend voor een klein bedrijf of zzp’er. Het is dan ook aan te bevelen dat u eerst voor u zelf uiteen zet wat u graag met uw zzp administratiepakket zou willen doen.

Pakketten voor administratieve software kunt u als volgt indelen:

  • administratiepakket voor thuisgebruik, zzp’ers en zelfstandigen,
  • administratiepakket voor starters en groeiende ondernemingen met een gemiddeld aantal werknemers van 10,
  • administratiepakket voor middelgrote ondernemingen met een werknemers aantal tot 250,
  • administratiepakket voor grote ondernemingen met meer dan 250 medewerkers.

Voor elke groep is er passende administratiepakketen te verkrijgen dat past bij de grootte van de onderneming.

Een passend administratiepakket

Een goed passend administratiepakket voor u als zelfstandige of zzp’er moet de mogelijkheden bevatten die u momenteel gebruikt en die u eventueel door groei op termijn nodig heeft.

Houd daarbij rekening met het teveel aan overbodige mogelijkheden, maar ook te weinig mogelijke toepassingen. Dit maakt een administratiepakket inefficiënt. Ook het niveau en de moeilijkheidsgraad van het administratiepakket moet worden aangepast aan uw wensen.

Het verdient tevens voorkeur wanneer uw administratiepakket gekoppeld kan worden aan het systeem van uw accountant of boekhouder zodat deze zonder hinder uw gegevens kan overnemen.

Administratiepakket voor de zelfstandige

Een administratiepakket voor een zzp’er, freelancer of zelfstandige hoeft niet uitgebreid en dus kostbaar te zijn. U heeft als zelfstandige voldoende aan een standaard administratiepakket voor boekhouden en factureren met de volgende onderdelen en functionaliteiten:

  • maken van facturen,
  • inboeken van onkosten,
  • invoeren correcte btw-aangifte,
  • winst- en verliesrekening opmaken,
  • verrichten van betalingen via koppeling met telebankieren,
  • onderhouden van relaties.

Een goedkoop basis administratiepakket moet dus wel aan een aantal eisen voldoen. Let er wel op bij de aankoop van een administratiepakket dat u een leverancier kiest die u kan adviseren en service verleent bij vragen. Het gratis gebruik kunnen maken van updates die bijvoorbeeld nodig zijn in verband met veranderende wetgeving op het gebied van belastingen is een belangrijke eis die u aan een administratiepakket moet stellen.

Uw administratie zelf doen bespaart dus veel kosten en geeft helder inzicht in uw financiële situatie. Meer dan een zzp standaard administratiepakket heeft u niet nodig.

Met de winst en verlies overzichten krijgt u inzicht in de winst van uw bedrijf zonder dat u veel geld moet uitgeven aan een accountant. Een administratiekantoor kunt u desgewenst inschakelen voor het verzorgen van de jaarlijkse belastingaangifte.

Factuur voorbeelden
Offerte voorbeelden
Urenregistratie voorbeelden

Vakgebieden

Zzp opdrachten en klussen voor zzp’ers, klussers en freelancers

Vakgebieden voor zelfstandige ondernemers zoals zzp’ers, klussers en freelancers met zzp opdrachten en klussen geplaatst door bedrijven en particulieren met een klus in of om het huis. Bent u particulier en wilt u uw tuin laten bestraten, een schutting plaatsen of een boom omzagen, plaats dan vrijblijvend uw klus. Niet alleen voor uw tuinklussen, ook voor het plaatsen van een dakkapel, keuken of een nieuwe verflaag of behang kunt u hier terecht. Bedrijven met een zzp opdracht kunnen ook vrijblijvend plaatsen. Zoekt u een zzp’er voor een tijdelijke aanstelling in de zorgverlening of voor een opdracht in de bouw of metaal, plaats dan uw zzp opdracht en zzp’ers zullen reageren en u een offerte aanbieden voor de werkzaamheden.